CÔNG TY CỔ PHẦN HÀNG KHÔNG TRE VIỆT (BAMBOO AIRWAYS)
VỊ TRÍ (JOB POSITION): NHÂN VIÊN PHỤC VỤ PHÒNG KHÁCH HẠNG THƯƠNG GIA SÂN BAY CÔN ĐẢO (VCS) – LOUNGE ATTENDANT AT CON DAO AIRPORT
MÔ TẢ CÔNG VIỆC (JOB DESCRIPTION):
I. VAI TRÒ VỊ TRÍ
– Đem đến cho Khách hàng những Dịch vụ tốt nhất trong phòng chờ Hạng Thương gia
– Chủ động ghi nhớ thói quen, sở thích của khách hàng VIP và khách hàng thường xuyên để làm hài lòng khách hàng.
II. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
– Kịp thời chào đón khách với sự thân thiện, chuyên nghiệp và phục vụ đồ ăn- thức uống đúng theo quy trình tiêu chuẩn dịch vụ
– Cung cấp món ăn-thức uống đúng thời gian, yêu cầu khách hàng và duy trì tiêu chuẩn an toàn vệ sinh thực phẩm
– Chuẩn bị và phục vụ đa dạng các thức uống có sẵn
– Thể hiện sự hiểu biết đầy đủ về món ăn và thành phần trong món ăn.Tư vấn cho khách hàng về sự kết hợp các món ăn với đồ uống phù hợp, đáp ứng theo yêu cầu khách hàng và nhớ được những sở thích của khách, sự hiểu biết về kiến thức chế độ ăn riêng biệt và các chất gây dị ứng với khách hàng
– Phối hợp với nhân viên bếp để đảm bảo thức ăn gọi món được chính xác và các yêu cầu đặc biệt được cung cấp
– Đảm bảo khu vực bàn, buffet được bố trí đúng tiêu chuẩn trước và sau thời gian phục vụ, luôn giữ các vị trí sạch sẽ, gọn gàng
– Luôn nâng cao kiến thức và kỹ năng sử dụng các thiết bị pha chế, dụng cụ phòng cháy chữa cháy, thiết bị điện
– Giám sát hệ thống thông tin chuyến bay để thông báo và cập nhật cho khách hàng
– Hỗ trợ khi khách cần giúp như: Khách khó đi lại, Khách cần trợ giúp để liên lạc với những bên liên quan trong sân bay, Khách cần thông tin các chuyến bay, các khu vực trong sân bay, các chương trình khuyến mãi của Hãng…
– Luôn kiểm tra đồ đạc của khách khi khách rời đi, đảm bảo đúng quy trình nếu khách bỏ quên đồ
– Đảm bảo tính riêng tư và bảo mật thông tin khách hàng
– Chủ động hỗ trợ, giải quyết những phản hồi của khách hàng, báo cáo cho quản lý trực tiếp các vấn đề nằm ngoài phạm vi xử lý
– Chủ động hợp tác với các bộ phận, phòng ban và hỗ trợ đồng nghiệp hoàn thành nhiệm vụ
– Báo cáo ngay lập tức khi có trường hợp khẩn cấp như: hỏa hoạn, khách bị ngộ độc thức ăn, khách cần trợ giúp về y tế, gặp tai nạn trơn trượt trong quá trình sử dụng dịch vụ trong phòng chờ…
– Các nhiệm vụ khác theo phân công của Quản lý trực tiếp.
YÊU CẦU VỀ NĂNG LỰC (QUALIFICATION & REQUIREMENTS):
– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên chuyên ngành Du lịch, Dịch vụ, Hàng không, Khách sạn hoặc các chuyên ngành liên quan khác
– Tiếng Anh giao tiếp tốt
– Có kiến thức Nghiệp vụ nhà hàng, Chăm sóc khách hàng
– Kỹ năng giao tiếp tốt, thể hiện khả năng tương tác với khách tốt
– Hiểu rõ thông tin các sản phẩm dịch, các gói chương trình khuyến mãi
– Ứng viên có khả năng hoàn thành công việc theo tiêu chuẩn cao
– Nhiệt tình, có trách nhiệm với công việc.
(English below)
JOB DESCRIPTION:
I. POSITION PURPOSE
– To create optimum customer satisfaction by providing the highest standard, keep the harmony in the department
– Show up charming and high standard in service through professional & friendly
– Always listen and understanding guest’s needs
– Support customer in working time, make sure make them satisfy
– Make sure guest follow aviation policy.
II. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
– Always pay attention to work with well grooming and in neat, clean full attired uniform, name tag according to Lounge’s dress code
– Responsibility for turn on all the system of light, music, Tivi screen of entertainment and flight notify inside the First Lounge BAV
– Responsibility to completed buffet station set up like present food tag, tongs, especially preparation of tea, coffee, juices, cold water are ready for serving the guests
– Check station table settings are in order, chairs are properly in line with the correct number of seats, table linen and napkins are neat and clean, there are no spots, no torn linen, fresh flowers and a center piece. There are no spots and stains on cushions and carpet
– Anticipate in short briefing with all members on duty for leading, arrangement staff from Duty Manager base on occupancy during a day. Also give suggestion and supporting to provide an excellent service standard
– Check back area to clean all of cutleries, chinaware, glassware that was still pending from previous shift.
– Daily checking the menu as well as know about all of product are providing at First Lounge BAV
– To make sure that all our Ladies and Gentlemen are consistently offering warm welcome and greet guest. Express and show your smile, make eyes contact and professionally at all the time, Using the guest’s name because you are the guest’s first impression of Bamboo Airways Lounge
– Introduce yourself with the guests then show buffet station, offer the choice of coffee/ tea, juices, as well as any specialty selections offered that day
– Approach the guest to buffet area. In case the guest order hot food with chef that Server need to assist for pick up hot food bring to the table as requested. Confirm the order before serving food to the guests
– Always observe when guests have completed their last course and must be inform the guests before remove these items, the table should be completely cleared of all plates, silverware, empty classes
– Make sure the table should clean then reset table set up for change table napkins/placemat, silverware, glasses according service standard of First Lounge BAV
– Consistency checking and make sure the buffet station should to be clean properly. Proactive that inform to chef for refill up the food into buffet
– Assist kitchen staff to wash dirty items, clean all items for ready adding buffet station, use for table set up
– Engage with the guest in a conversation to ensure product and service quality are provided. Collection of positive and negative feedback during the guests used service at First Lounge.
– To carry out the duties of a Captain during his/her absence To ensure stations are kept clean, fully equipped and there is sufficient is ready serving guest.
– To ensure stations are kept clean, fully equipped and there is sufficient is ready serving guest.
– To ensure that hot food is served hot and cold food served cold.
– To clean the side station, service trolleys. Assign staff to maintain the cleanliness of the furniture.
– Co-operate with other departments likes hostess and kitchen to do a good job overall
– To be obliged to pay compensation in case of breakdown in management, deliberate or intentional act, causing loss & damage, financial, products… of the company corresponding to the level of damage and losses in practice.
– Responsible for the quality of service.
– On behalf of the Lounge manager while he/ she was going out to handle & solve out the customer complain about the quality of food & drink. However, server also has to report manager for pay extra service to customer
– If staff are doing morning shift when ending of the shift need to handover all tasks to evening shift. If staff doing evening need to be last shift cleaning likes tables, chairs, buffet station, back side are cleaned then need to preparation for next day.
– Receive & implement other tasks that requested by management
– Make report as manager’s request
QUALIFICATION & REQUIREMENTS
III. QUALIFICATION, KNOWLEDGE, WORK EXPERIENCE REQUIRED
Essential:
– University/College graduation
– At least 2 years working experience in aviation/Hospitality industry
– Proven knowledge in Aviation Business, Ground Operations, Customer Services, Food and Beverage
Desirable:
– Background in Luxury Hotel, Food and Beverage Management is preferable
Apperance:
– Good looking, smiling
– Male: 1m70 up
– Female: 1m60 up
CÁCH THỨC ỨNG TUYỂN (APPLY):
Ứng viên điền thông tin theo đường link: https://talent.bambooairways.com/job/nhan-vien-phuc-vu-phong-khach-hang-thuong-gia-san-bay-con-dao-vcs-lounge-attendant-at-con-dao-airport-29931
Hoặc gửi về Email: hr-recruitment@bambooairways.com
THÔNG TIN LIÊN HỆ (CONTACT):
Talent Acquisition Department – Human Resources Division
Add: Floor 22, Bamboo Airways Tower, 265 Cau Giay Street, Dich Vong Ward, Cau Giay District, Hanoi
Email: hr-recruitment@bambooairways.com